RemetzCar | Specialized in stretching luxury cars into limousines and executive cars.

NIEUWS

DIT IS DE NEDERLANDSE ELEKTRISCHE SHOOTING BRAKE!

RemetzCar Shooting Brake

PRESS RELEASE

DIT IS DE NEDERLANDSE ELEKTRISCHE SHOOTING BRAKE!

-Gebouwd door gerenommeerde carrosseriebouwer RemetzCar uit Lisse
-Ontworpen door de Nederlandse autodesigner Niels van Roij in London
-Doelstelling serie van 20 stuks
-Publieksdebuut tijdens het Concours d’Élégance Paleis Het Loo 2018

RemetzCar heeft het doek getrokken van de Model SB, de handgebouwde Shooting Brake op basis van de Tesla Model S. Hollands Glorie in optima forma: een Nederlandse opdrachtgever, Nederlandse ontwerper en een Nederlandse bouwer. Bovendien werd het project ondersteund door de Nederlandse bandenproducent Vredestein.

Het initiatief voor dit project kwam van autoliefhebber en EV-rijder van het eerste uur Floris de Raadt. Hij heeft al jaren een enorme passie voor Shooting Brakes en wilde deze voorliefde combineren met zijn overtuiging dat elektrische auto’s de toekomst bepalen. RemetzCar had inmiddels een begrafenisauto op basis van een Tesla Model S gebouwd en men heeft uitgebreide ervaring met het bewerken van aluminium bij de ombouw van Audi’s A8 voor prominente klanten. Niels van Roij, internationaal autodesigner met een studio in London, werd gevraagd een unieke lijn voor de nieuwe auto te ontwikkelen, iets wat wonderbaarlijk goed gelukt is.

De Raadt: “We wilden de Tesla Model S vertalen naar een sportieve shooting brake in de ware zin van het woord, dus niet per se een auto met zoveel mogelijk bagageruimte. Niels heeft diverse opties ontwikkeld, waarbij we uiteindelijk hebben gekozen voor de optie ‘Bold Chrome’, waarbij opvallende chroomstrips de lijn van de auto benadrukken en deels zelfs bepalen. Echt prachtig!” Vervolgens ging RemetzCar de uitdaging aan om het ontwerp van Van Roij te vertalen naar de werkelijkheid, waarbij alle structurele delen onaangeroerd bleven en ook de kreukelzones intact moesten blijven: een tijdrovend proces. Bovendien heeft RemetzCar een nieuwe achterklep ontwikkeld, waarbij rekening moest worden gehouden met een verborgen ruitenwisser en een aangepast derde remlicht.

Om de unieke dynamische lijn van de auto verder te benadrukken en de auto ook van voren herkenbaar te maken ten opzichte van een gewone Model S, is naast de raamomlijstingen nog een opvallende chroomstrip toegevoegd, die vanaf de A-stijlen doorloopt naar achteren en de bijzondere vorm van het glazen panoramadak accentueert. Uiteindelijk werd voor de auto een unieke lakkleur ontwikkeld. Voor De Raadt stond vast dat de auto groen moest worden, maar niet een standaard donkergroen. Dat pakte goed uit: de speciale groene lak maakt de auto nog unieker dan hij toch al is.

Na de onthulling zal de auto een toer maken langs diverse Europese landen en beleeft hij zijn Nederlandse publieksdebuut op het Concours d’Élégance Paleis Het Loo 2018, van 29 juni t/m 1 juli in Apeldoorn.

Over RemetzCar
RemetzCar, gevestigd in Lisse, ontwerpt en produceert op maat gemaakte luxe voertuigen voor een zeer kritische klantenkring. De productie vindt plaats in een authentieke werkplaats waar geavanceerde technieken hand in hand gaan met fraai traditioneel vakmanschap. Aandacht voor elk klein detail en het streven naar perfectie kenmerken de werkwijze van de oerhollandse vakmensen in de Bollenstreek. De laatste jaren heeft RemetzCar zich gespecialiseerd in de ombouw van auto’s met een volledig aluminium structuur, zoals de Audi A8 en de Tesla Model S.

Over Niels van Roij Design
Niels van Roij is een Nederlandse autodesigner met een studio in London. Hij werd opgeleid aan het prestigieuze werkt voor diverse vooraanstaande Europese en Chinese autoproducenten en was nauw betrokken bij het Future London Taxi project. Recentelijk richt Van Roij zich meer op coachbuilding: het ontwikkelen van unieke, handgebouwde auto’s op basis van bestaande techniek.

Over Vredestein
Het van oorspong Nederlandse Vredestein is een fabrikant van premiumbanden, bij wie innovatie altijd een sleutelbegrip is geweest. Vanuit het in Enschede gevestigde internationale R&D Centre worden banden ontwikkeld en getest die regelmatig als testwinnaar uit de bus komen. Voor de Shooting Brake leverde Vredestein de ‘Ultrac Vorti’, een ultra-high performance zomerband, speciaal ontwikkeld voor auto’s in het premium segment. De band combineert een strak en sportief design met innovatieve technieken. Naast het strakke design van de band blinkt hij uit in grip, handling en remgedrag op zowel droog als nat wegdek.

28 Mei, 2018
Voor meer informatie, Huib de Vries:
huib@holycow.eu
0653330476

Pagina →   

Full Electric Shooting Brake based on the Tesla Model-S

RemetzCar Shooting Brake

PRESS RELEASE

DUTCH TEAM BUILDS ELECTRIC SHOOTING BRAKE

-Bold, expressive design
-Based on extensive design research
-Launch planned for 1st week of March 2018

The Dutch coach building and design team working on the full electric Shooting Brake reveals more details on the design of the car, based on the Tesla Model S. Designer Niels van Roij explains the strategy behind this one-off car. “Design is the most important reason for purchase globally - regardless of the purchase price, gender or age of the buyer”, Van Roij says. “So, we’ve invested a lot of time in the design process of our Shooting Brake. We started with writing the design strategy, after which the design research was initiated, then sketching began. The aesthetics of this conversion have been developed thoroughly by producing 3 design propositions, within which 16 different design themes were generated. Our research focused on benchmarking high end performance station cars, one-off vehicles and market trends.”

“Based on this extensive design research, we developed the brand DNA for the Shooting Brake. The conversion merges seamlessly with the Tesla base vehicle, whilst clearly communicating though form, design language and materials that this is a tailor-made Shooting Brake.” According to Van Roij, the essential elements of the theme that was chosen are its dynamic, bold profile with continuously flowing lines. “And of course we added a completely new sculpted rear-end, keeping the shoulders of the car alive, thus ensuring a bold stance.”

Van Roij and his team are especially proud of the maximum amount of character they have been able to add to the car, applying pronounced new graphics on the vehicle. By means of sight lines, each graphic is interconnected whilst kick-ups in the glass areas increase the feeling of solidity. The confident chrome strip surrounding the side windows gives the car an expressive Shooting Brake design. The dynamic chrome profile adds visual length and reduces the extra optical mass a station car brings, with its extended roof line. The result of these solutions is a conversion that is very sculptural. “A unique expression only possible to achieve by coach-building”, according to Van Roij.

6 December, 2017

For more information, please contact Huib de Vries:
huib@nielsvanroij.nl
+31653330476

Pagina →   

Full Electric Shooting Brake based on the Tesla Model-S

RemetzCar Shooting Brake

PRESS RELEASE

DUTCH TEAM BUILDS ELECTRIC SHOOTING BRAKE

-High quality coachbuilding by renowned coachbuilder RemetzCar
-Commissioned by a Dutch shooting brake collectioneur
-Developed by Niels van Roij Design, London
-Limited series of 20 units planned
-Launch planned for 1st week of March 2018

A high profile Dutch coachbuilding and design team recently started production of a full electric shooting brake, based on the Tesla Model S. The project has been commissioned a year ago by Dutch collectioneur Floris de Raadt, who is an avid fan of shooting brakes and has owned several one-of-a-kind shooting brakes. He is also an early adopter of full electric driving since 2008. Dutch designer Niels van Roij, who runs an independent automotive design firm in the United Kingdom, developed several options for the conversions, focusing on premium design combined with limited conversion costs: thus making coachbuilding available for a larger group of connoisseurs. However, fully bespoke interiors and various exclusive options are possible upon request. Coachbuilder RemetzCar started production of the first unit recently; the final car will be revealed in the first week of March, 2018. Order books for the shooting brake are open and deposits are taken.

About RemetzCar
Based in the Amsterdam Schiphol Airport area in the Netherlands, RemetzCar specialises in the production of high-class conversions based on premium vehicles for a highly distinguished global clientele, including Royal Families. For over two decades, the company engineers with the latest technology available in the automotive sector, combined with traditional craftsmanship. The research & development department is constantly striving to improve the existing techniques, including conversions of aluminium body structures. True attention to detail and perfection has remained the foundation of the company since its founding.

About Niels van Roij Design
Niels van Roij is a Dutch car designer living and working in London, from where he runs his award winning design studio. Through his automotive atelier, Niels has worked on many projects for the transportation- and design industries, for instance the Future London Taxi. For Niels’ design studio a team of highly skilled designers are working on a wide variation of interdisciplinary automotive projects, using advanced technology and sophisticated creative processes – from concept generation to final execution. Making coachbuilding available for a larger group of car and design enthusiasts has been a recent focus for Niels van Roij Design – more bespoke vehicles, based on different platforms, are planned.

27 October, 2017

For more information, please contact Huib de Vries:
huib@nielsvanroij.nl
+31653330476

Pagina →   

Chassis nieuwe Mercedes E-Klasse 213

Chassis Mercedes E-Class 213

NU IN PRODUCTIE:
Chassis gebaseerd op de Mercedes-Benz E-Klasse W213.

Meer Informatie →   

Chassis nieuwe Mercedes E-Klasse 213

Chassis Mercedes E-Class 213

A long chassis is built from a standard sedan or combi which is supplied by the customer. All vehicle parts that belong to the vehicle, like rear doors, rear seat system, rear panel door and taillights will be reinstalled after the vehicle modification. Window airbags however cannot be replaced because of the construction.

More Information →   

Wereldprimeur - Remetz Tesla Begrafeniswagen

Remetz Tesla Rouwauto

Primeur met s'werelds allereerste verlengde Tesla S aangepast tot een begrafeniswagen

Kom ons bezoeken op de Uitvaart Vakbeurs in Gorinchem op stand 392

De afgelopen maanden is er in het geheim hard gewerkt aan een uniek en duurzaam project; de Remetz Tesla S Begrafeniswagen. RemetzCar, die als enige in Nederland gespecialiseerd is in het verlengen van luxewagens, executive auto's en special purpose voertuigen, heeft nu ook de zaag in de Tesla gezet. En het resultaat mag er zijn; de allereerste verlengde Tesla model S ter wereld, een volledig elektrische rouwauto.

Project “Bliksem” wordt hij ook wel genoemd door de opdrachtgever en trotse eigenaar Jan Busscher van “Van der Lans & Busscher B.V. Staatsievervoer”. Een Haagse ondernemer in de uitvaartbranche die voor echt duurzaam kiest.

Voordat de aluminium carrosserie door midden werd gezaagd, is eerst de 600 kg zware lithium-ion accu onder de auto verwijderd. De verlenging van 80 cm geeft de auto een totale lengte van 5,77 m. Bij het ontwerpen van de begrafeniswagen is rekening gehouden met de originele belijning van de Tesla om het sportieve karakter te behouden. De spitse neus met daarachter de volledig doorgetrokken glazen zijwanden en het glazen dak zorgen voor de strakke look. De brede heupen die in een vloeiende lijn overlopen in de achterkant voor de stoere elegantie. Het interieur is stijlvol voorzien van een separatiewand met ruit, een handmatig uitschuifbare vloer voor het vervoer van 1 uitvaartkist, aan weerszijden een bloemenrek en een praktische opbergruimte onder de vloer. Dit alles fraai afgewerkt tot in detail.

Uniek in de wereld, 's wereld eerste verlengde Tesla, de volledig elektrische Remetz Tesla S Begrafeniswagen. Modern staatsievervoer voor een stijlvol, milieubewust en stil afscheid. Tijdens de Uitvaart Vakbeurs 2016 op 28, 29 en 30 september is hij voor het eerst te bewonderen.

Uitvaartvakbeurs 2016

Uitvaartvakbeurs

RemetzCar staat op de Uitvaartvakbeurs!

Kom ons bezoeken op stand 392

Woensdag 28september 10:00-21:00
Donderdag 29september 10:00-21:00
Vrijdag 30september 10:00-18:00

Wij nodigen u van harte uit, schrijf u in voor gratis E-tickets

RemetzCar W212 zes-deurs Limousine

Mercedes-Benz E-Class Limousine

Ter uitbreiding van het wagenpark hebben twee vervoersbedrijven de handen ineen geslagen en gezamenlijk RemetzCar in 2015 opdracht gegeven voor een serie van tien 6-deurs limousines gebaseerd op de Mercedes Benz E-klasse type W212. Een prachtig project waar wij met trots aan werken.

Wij wensen Van der Lans & Busscher - Staatsievervoer en Straver Mobility Group veel rijplezier en veilige kilometers toe.

De comfortabele verlengde zes-deurs zijn te reserveren via www.staatsie-vervoer.nl en www.stravermobility.nl

Meer Infromatie →    of      Bezoek de RemetzCar W212 zes-deurs pagina→

RemetzCar Audi A8L Executive

Audi A8L Executive

Door zijn verhuizing naar België reist de Dokkumer ondernemer Romke Kooyenga met regelmaat heen en weer tussen België en Dokkum. Om deze reis zo comfortabel mogelijk te laten verlopen, liet hij zelf in 2013 een auto ontwikkelen die aan alle wensen voldoet. De custom-verlengde RemetzCar Audi A8L Executive kwam tot stand door een samenwerkingsverband tussen Audi-dealer Van den Brug in Drachten, RemetzCar en Kooyenga Royal Class Directievervoer.

Wij wensen de heer Kooyenga veel comfortabele kilometers toe.

De zeer luxe Audi is ook te huur voor exclusief vervoer, denk hierbij aan trouwerijen of VIP vervoer. Zie www.royalclassvervoer.nl

Meer Informatie →    of      Bezoek de RemetzCar Audi A8L Executive pagina (nl)→

RemetzCar Fiat 500 Kinderrouwauto

Fiat 500 Hearse

Speciaal ontwikkeld voor kinderuitvaarten. Deze Remetz kinderrouwauto is echt uniek in zijn soort. Met de Fiat 500 als basis is deze RemetzCar begrafeniswagen zeker een nieuwe standaard voor een passend afscheid van kleine kinderen. Het speelse uiterlijk van de auto doet warm en lief aan waardoor de uitvaart van een kind een stuk persoonlijker wordt.

Wij wensen iedereen die gebruikt maakt van deze rouwauto veel liefdevolle herinneringen en een mooie laatste reis voor uw dierbaren.

Deze roomwitte kinderrouwauto is via een uitvaartonderneming overal in Nederland te reserveren. Zie www.kinderrouwauto.nl

Meer Informatie →